Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

Πέντε τα φωνήεντα και τα γράμματα επτά.

Ίσως θυμάστε την φασαρία που είχε ξεσπάει με τα φωνήεντα που καταργούσε το ανθελληνικό υπουργείο παιδείας. Φαντάζομαι οτι τώρα πια οι περισσότεροι άσχετοι θα έχουν μαζέψει την πατάτα από τις σελίδες τους. αλλά αξίζει να δουμε πως ξεκίνησε η φάση.
Επειδή το ποιο κάτω κείμενο είναι μνημειώδες το μεταφέρω, αλλά μην αμελήσετε να πάτε από την διεύθυνση που είναι αναρτημένο για να δείτε και μερικές εικόνες με πολύ γλαφυρό σχολιασμό.
Δυστυχώς φαίνεται ότι η πατάτα προέρχεται από διδασκαλικό κύκλο. http://www.syllogosdelmouzos.gr/012/elgl12.pdf

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΝΕΠΑΦΗ!
Με μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώσαμε πως πρόσφατα (Νοέμβριος 2011) διανεμήθηκε προς διδασκαλία, στα δημοτικά σχολεία της χώρας μας ένα καινούργιο βιβλίο γραμματικής, για την Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη, αντικαθιστώντας την μέχρι τώρα ισχύουσα γραμματική του Μανώλη Τριανταφυλλίδη, η οποία εδιδάσκετο πλέον των 30 χρόνων.
Σύμφωνα με την καινούργια γραμματική που συντάχθηκε από τους: κ. Ειρήνη Φιλιππάκη – Warburton, κ. Μιχάλη Γεωργιαφέντη, κ. Γεώργιο Κοτζόγλου και την κ. Μαργαρίτα Λουκά και εκδόθηκε από τον Οργανισμό Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων, με την ευθύνη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ανακαλύπτουμε πως:
τα φωνήεντα της Ελληνικής Γλώσσας είναι 5 (πέντε)!!!
Τα: α, ε, ι, ο, και το ου. Καθώς και ότι τα φωνήεντα η, υ, ω έχουν καταργηθεί!!!
Και τα σύμφωνα από 17, έμειναν μόνον τα 15!!! Τα ξ και ψ δεν υπάρχουν πλέον!!!
Σημειωτέον, πως στα φωνήεντα συγκαταλέγεται και ο δίφθογγος «ου», καθώς και στα σύμφωνα συμπεριλαμβάνονται τα δίψηφα σύμφωνα ντ, μπ, γκ!.
Σύμφωνα με τους συγγραφείς στον πρόλογο του βιβλίου : «Στόχος του εγχειριδίου είναι να οδηγήσει με τρόπο ευχάριστο και παιγνιώδη τους μικρούς μαθητές στην συνειδητοποίηση του συστηματικού χαρακτήρα της γλώσσας. …Τα ιδιαίτερα αυτά χαρακτηριστικά του βιβλίου Γραμματική Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού υπαγόρευσαν κάποιες απαραίτητες απλοποιήσεις αλλά και ορισμένες σημαντικές διαφοροποιήσεις από τις παραδοσιακές γραμματικές»!!!!!!!
Και παρακάτω :
«Δεν εξετάζουμε λεπτομερώς τους φθόγγους της γλώσσας μας, γιατί δεν θέλουμε να προκαλέσουμε σύγχυση σε μαθητές και δασκάλους με την ανάλυση φαινομένων αλλοφωνίας.»
Έτσι λοιπόν ο Βρασίδας, ο συμβολικός δάσκαλος του βιβλίου, ο οποίος βοηθά τον μαθητή να εξιχνιάσει τα μυστήρια της γλώσσας στις σελίδες 35 και 36 όπου γίνεται αναφορά στους φθόγγους, παρουσιάζει τα παραπάνω. Το αλφάβητό μας, τα πραγματικά φωνήεντα και σύμφωνα δεν παρουσιάζονται ξεκάθαρα πουθενά αλλού στο βιβλίο, παρά μόνον σε ένα σχέδιο τύπου ταχυμέτρου αυτοκινήτου (σελ. 39)! Όσο για τα φωνήεντα, δεν γίνεται καμία μνεία, παρά μόνον η ελλιπής αυτή αναφορά των πέντε φθόγγων!
Με την προγενέστερη Γραμματική του Μαν. Τριανταφυλλίδη, γαλουχήθηκαν γενιές Ελλήνων, που μάθανε να ομιλούνε την Ελληνική Γλώσσα. Αλλά και αλλοδαποί που γεννήθηκαν, έζησαν και σπούδασαν σε ελληνικά σχολεία, και πέτυχαν στα ελληνικά πανεπιστήμια είχαν γαλουχηθεί με την ίδια γραμματική χωρίς να δυσκολευτούν!... Εφ’ όσον οι συνθήκες δεν έχουν αλλάξει, ποιόν λόγο εξυπηρετεί η αλλαγή της κλασσικής γραμματικής σε «φωνητική» γραμματική;
Η γλώσσα μας, η αρχαιότερη όλων των λαών, τις τελευταίες δεκαετίες έχει υποστεί αλλεπάλληλους βιασμούς από τους εκάστοτε υπευθύνους, οι οποίοι εντελώς ανεύθυνα λειτουργώντας ωσάν γλωσσοπλάστες, αποφάσιζαν για την «εκλαΐκευση» της, και ταυτόχρονα την καταστροφή της!
Με τις αλλεπάλληλες αλλαγές ανά 15 – 20 χρόνια (βλέπε: αυγό ή αβγό; Ξύδι ή ξίδι; Μονοτονικό σύστημα!) οι γενιές των Ελλήνων μαθαίνουν η κάθε μία και από
μια ελαφρώς διαφοροποιημένη ελληνική γραμματική, μη μπορώντας καν να παρακολουθήσουν ούτε οι γονείς τα παιδιά τους!!
Θέλω να πιστεύω πως το βιβλίο αυτό εκδόθηκε χωρίς τον ενδελεχή έλεγχο, και ως εκ τούτου, εκ παραδρομής δημοσιοποιήθηκε κάποια πρόταση κάποιου ανθέλληνα φιλόλογου, και όχι εσκεμμένα, πάρθηκε η απόφαση ενός ακόμα βιασμού της ελληνικής γλώσσας, μιας γλώσσας που τόσο διψασμένα άνθρωποι από όλο τον κόσμο προσπαθούν να κάνουν κτήμα τους.
Και ερωτώ, όχι μόνο εγώ αλλά και όλοι οι Έλληνες:
1) Δεν μας φτάνει η οικονομική κατακρήμνιση της πατρίδος μας, πρέπει να υποστούμε και την εθνική μας εξολόθρευση;
2) Πρέπει να θυσιάσουμε την γλώσσα μας για να μοιάσουμε στους Δυτικούς, για να γίνουμε αρεστοί από αυτούς; Οι οποίοι, επανήλθαν και ζητούν πλέον την ίδια μας την πατρίδα;
3) Σύμφωνα με πληροφορίες μέσα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, το βιβλίο είχε εγκριθεί από το 2007, αλλά λόγω αντιρρήσεων δεν εκδίδετο. Υπ’ όψιν, ότι οι αποσπασμένοι δάσκαλοι στο Ινστιτούτο όταν ερωτήθηκαν σχετικώς έκριναν το βιβλίο ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!!!
4) Τι περίμεναν άραγε για να εκδώσουν αυτό το βιβλίο της Γραμματικής; Μήπως την εγκατάσταση στον υπουργικό θώκο της κ. Διαμαντοπούλου, που θεωρεί ότι «η αγγλική γλώσσα πρέπει να γίνει επίσημη γλώσσα της Ελλάδος»;;;
5) Σύμφωνα με σύγχρονες μελέτες επιστημόνων, το μονοτονικό σύστημα έφερε την δυσλεξία στην πρώτη θέση των μαθησιακών δυσκολιών, εξαιτίας της ελλείψεως βασικών κανόνων γραμματικής και τονισμού. Με τόσα πολλά παιδιά να δυσκολεύονται από την απουσία των κανόνων, σκέφτεστε τι θα συμβεί με την απουσία των φωνηέντων τα οποία ενυπάρχουν στο DNA μας από την αρχή της υπάρξεως μας στον πλανήτη;;;
Εφαρμόζοντας την νέα Γραμματική, η ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΘΑ ΧΑΘΕΙ και η ελληνική γλώσσα θα γίνει μια συμβατική γλώσσα όπως και τόσες άλλες.
Οι δάσκαλοι τελικά καλούνται να «μορφώσουν» Έλληνες;;;;;;;;;;;;;;;;;
Με ποια γλώσσα;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Με ποια γραμματική;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Ας θυμηθούμε τις ομολογίες των ιδίων των πρωταγωνιστών των προηγούμενων αλλαγών (π.χ. δηλώσεις Ράλλη) και ας αξιώσουμε να διατηρηθεί η Ελληνική γλώσσα, έτσι όπως μας παραδόθηκε, με την ετυμολογία της, με την μουσικότητα της και το βασικότερο όλων την σημασιολογία της! Γιατί το κάθε γράμμα μας έχει την βαρύτητά του, ο κάθε φθόγγος έχει την μουσικότητα του, και ο κάθε τόνος είχε την αξία του. Ας εκτιμήσουμε την ελληνική μας γλώσσα για να μας σεβαστούνε και οι εταίροι μας σαν λαό με θέληση, με δυναμισμό και με υπόσταση!
 Ο σύλλογος δασκάλων Ανατολικής Αττικής που στην σελίδα του έκανε την ανάρτηση η ανεκπαίδευτη εκπαιδευτικός, πήρε πρέφα την πατάτα και ένιψε τα χέρια του http://www.syllogosdelmouzos.gr/inde...-39-57/584-q-q
Σχετικά με το άρθρο " Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΝΕΠΑΦΗ! " που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του συλλόγου μας
(ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ)
Σας κάνουμε γνωστό ότι πάγια τακτική του Συλλόγου μας, είναι να αναρτά στο διαδικτυακό του τόπο τα ενυπόγραφα και επώνυμα άρθρα των μελών του, τα οποία στέλνονται στο Σύλλογο για ανάρτηση. Είναι αυτονόητο ότι ο υπογράφων του κάθε άρθρου είναι υπεύθυνος για τα όσα γράφει και σε καμιά περίπτωση αυτό δε σημαίνει ότι τα συγκεκριμένα άρθρα εκφράζουν τις θέσεις του Συλλόγου.
.......................
............
Δεν υπάρχει καμιά απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου ¨Αλέξανδρος Δελμούζος" για το θέμα με το οποίο ασχολείται το άρθρο.
  1. Δεν έχει προκηρυχθεί καμιά ψηφοφορία ή συλλογή υπογραφών από το Σύλλογο.
  2. Δεν υπάρχει καμιά απόφαση του Δ.Σ. του Συλλόγου να γίνει αίτημα προς το Υπουργείο Παιδείας για να αποσυρθεί το βιβλίο.
 
Η φουκαριάρα εκπεδευτικός μάλλον δεν είχε κάνει τον κόπο να ψάξει λίγο πριν κάνει καταγγελία. Αλλιώς θα ήταν εύκολο να δει την διαφορά ανάμεσα στο γράμμα και τον φθόγγο.
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A6%CF%89%CE%BD%CE%AE%CE%B5%CE%BD
Τα φωνηεντικά γράμματα της ελληνικής γλώσσας είναι εφτά α, ε, η, ι, ο, υ, ω. Μαζί με πέντε δίψηφα (αι, ει, οι, ου, υι) αναπαριστούν τους πέντε φωνηεντικούς φθόγγους:
α = [a]
αι, ε = [e]
ο, ω = [o]
ου = [u]
η, ι, υ, οι, ει, υι = [i]
Δεν έχουμε βέβαια στοιχεία ότι τα Ελληνικά είναι η αρχαιότερη γλώσσα του πλανήτη, ούτε ότι η αλλαγές στην γραφή συνιστούν καταστροφή. Αλλά όταν βγάζει τα φωνήεντα 7 και καταγγέλει και από πάνω, αυτά είναι ψιλά γράμματα.
Η συντάκτρια έχει και το θράσος να επικαλείται τη γραμματική Τριανταφυλλίδη.
Η γραμματική Τριανταφυλλίδη την οποία επικαλείται (χωρίς προφανώς να την έχει ανοίξει), στη σελ. 13 γράφει:

Φωνήεντα έχομε στη γλώσσα μας πέντε, τ’ ακόλουθα (ο λόγος είναι πάντοτε για φθόγγους και όχι για γράμματα): α, ε, ι, ο, ου.



Τις απόψεις του Σαραντάκου πάνω στο θέμα θα τις βρει κανείς στο http://sarantakos.wordpress.com/2012...tik/#more-6752
και του Μπαμπινιώτη εδώ http://www.esos.gr/dimosia-ekpaidefs...E%B9-2012.html

Και ένα σχετικό κείμενο από την η τομεάρχης Παιδείας των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Σταυρούλα Ξουλίδου.http://www.nocomments.gr/xoulidou-to...ai-fonien.html

Το Κίνημα των Ανεξαρτήτων Ελλήνων ενώνει τη φωνή του με εκείνη αναρίθμητων συμπολιτών μας που εκφράζουν απορία και προβληματισμό για το περιεχόμενο του τελευταίου βιβλίου Γραμματικής για την Ε’ και στη ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού.
Δεν θα εισέλθουμε σε επιστημονική ανάλυση της ανάγκης των μαθητών, σύμφωνα πάντα με τους συγγραφείς του βιβλίου και το αρμόδιο Υπουργείο που το υιοθέτησε, να μαθαίνουν ότι τα φωνήεντα είναι 5, συμπεριλαμβανόμενου του «ου» και τα σύμφωνα 15 και όχι 17, με εξαίρεση του «ξ» και του «ψ».
Θα παρατηρήσουμε ωστόσο ότι τέτοιοι νεωτερισμοί στην εκπαίδευση των παιδιών μας παραπέμπουν έντονα σε δόγματα τύπου «οι Έλληνες συνωστίζονταν στην προβλήτα της Σμύρνης» καθώς και στη δήλωση που είχε κάνει η κ. Διαμαντοπούλου για επισημοποίηση της αγγλικής γλώσσας.
Καλούμε την κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό να εξετάσουν με προσοχή το συγκεκριμένο ζήτημα, καθώς και να αποφασίσουν αν θα εφαρμόσουν από εδώ και εμπρός πρόγραμμα Εθνικής Παιδείας ή θα συνεχίσουν στη λογική μίας Εκπαιδευτικής Βαβέλ.
Εμείς προτείνουμε το πρώτο, αρχίζοντας από την επαναφορά του επιθέτου «Εθνική» στην επίσημη ονομασία του Υπουργείου Παιδείας, επίθετο το οποίο αφαίρεσαν αμέσως μόλις ανέλαβαν το 2009 οι κκ. Παπανδρέου-Διαμαντοπούλου και δεν έχει επανέλθει, παρά την περί του αντιθέτου δέσμευση του κ. Σαμαρά.

Αναρωτιέμαι η κ. Ξουλίδου Ελληνικά που έμαθε?
Μου αρέσει που βρίζουν την Διαμαντόπουλου ενώ αναπαράγουν μύθους για την γλώσσα.
Βέβαια να μην ξεχνάμε ότι Ελληναράδες/ρούδες υπάρχουν και στην αριστερά, αν η Κανέλη βέβαια θεωρηθεί αριστερά.
http://www.youtube.com/watch?v=sd_3jW4BIT4&feature=player_embedded

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου